-->

-- Bandung Amanah Tours and Transport --

<b>-- Bandung Amanah Tours and Transport --</b>
Terima Kasih Atas Kepercayaan Anda Selama Ini

-- ALL ABOUT BANDUNG CITY--

<b>-- ALL ABOUT BANDUNG CITY--</b>
Welcome To Bandung

Rabu, Februari 21, 2018

Lokasi Dan Harga Tiket D'dieuland Bandung

Lokasi Dan Harga Tiket D'dieuland - Membincangkan mengenai pelancongan di Bandung tidak akan selesai. Kerana dari semasa ke semasa sentiasa muncul pelancongan baru di kota bunga. Selepas kemunculan tarikan pelancong baru seperti Dago Dream Park, City Mini, atau China Town, kini Bandung mempunyai lagu destinasi pelancongan baru. Namanya adalah D'dieuland yang berada di kawasan punctut. Seperti yang kita ketahui rantau punclut kebelakangan ini semakin ramai dengan kehadiran beberapa tempat pelancongan dan tempat-tempat tongkrongan.

D'Dieuland Bandung
D'Dieuland Bandung

D'Dieuland Bandung
D'Dieuland Bandung


Lokasi D'dieuland Bandung sesuai untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak hingga dewasa. Bagi kanak-kanak terdapat kawasan permainan dalaman dan luaran. Pada masa ini, pembina baru sekitar 70% dan dirancang untuk disiapkan menjelang akhir februari berikutnya. Kawasan D'dieuland sendiri mencapai 5,500 meter persegi. Di dalamnya terdapat pelbagai jenis permainan seperti gyroscope, mini outbound, taman permainan, kawasan permainan air dan sebagainya.

D'Dieuland Bandung
D'Dieuland Bandung


D'Dieuland Bandung
D'Dieuland Bandung

Sementara itu untuk orang dewasa, d'dieuland menyediakan tempat untuk berehat untuk makan dan menikmati pemandangan Bandung dari ketinggian. Pada waktu malam, kita juga dapat menikmati lampu berkelip kota Bandung. Untuk generasi milenium yang suka mempunyai wafel, lokasi d'deland juga sangat menyokong. Kerana setiap sudut di ddieland kelihatan sangat instagramable. Anda akan mendapat tempat-tempat anti-arus perdana. Oleh itu, pastikan memori kamera anda atau HP masih meninggalkan banyak ruang untuk mengambil gambar.


Harga Tiket Masuk D’dieuland Punclut Bandung 


D'Dieuland Bandung
D'Dieuland Bandung

Setiap pelawat akan dikenakan bayaran masuk sebanyak Rp 10 ribu (hari kerja) atau Rp 15 ribu (akhir pekan). Dengan membayar pintu masuk, anda dapat menikmati kemudahan dan memburu gambar di sana. Sementara itu, bagi kanak-kanak yang ingin bermain di kawasan tertutup dikenakan tiket bernilai Rp 35 ribu.

Alamat/ Lokasi D’dieuland Bandung 


D'Dieuland Bandung
D'Dieuland Bandung


D'dieland berada di kawasan wisata punclut pageurmaneuh, Punclut, Dago, Bandung. Lokasi agak dekat dengan Tafso Barn atau Lereng Anteng, hangout yang melanda daerah punclut. Untuk buka jam jam sehari sendiri dari pukul 9 pagi hingga 10 malam. Bagaimana keadaan sejuk bukan tempatnya? Pada masa ini ia masih pembukaan lembut sehingga harga pintu masuk d'dieuland masih murah. Mungkin apabila ia selesai sepenuhnya kemudian ia akan bangkit semula. Jadi, pergi sekarang juga.
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
Comments
0 Comments
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post

Comment Facebook

 

Pidi Baiq