-->

-- Bandung Amanah Tours and Transport --

<b>-- Bandung Amanah Tours and Transport --</b>
Terima Kasih Atas Kepercayaan Anda Selama Ini

-- ALL ABOUT BANDUNG CITY--

<b>-- ALL ABOUT BANDUNG CITY--</b>
Welcome To Bandung

Jumaat, Disember 22, 2017

Harga ticket dan review tentang Rainbow Garden, Bandung


Rainbow Garden Lembang - Adakah anda mencari tempat yang bagus dan menarik untuk dikunjungi di kawasan Bandung Barat untuk percutian anda yang seterusnya? Jika ya, anda mesti datang ke Rainbow Garden
Halo teman pengembara, kali ini kita akan meninjau Tempat Pelancong Baru di Bandung, Rainbow Garden Lembang.
Sama seperti tarikan pelancongan baru di Lembang Rainbow Garden ini? apakah kemudahan pelancong sedia ada di sana? berapa bayaran masuk? di mana alamat, lokasi dan laluan menuju ke sana?

RAINBOW GARDEN LEMBANG


rainbow garden bandung
Rainbow Garden

Rakan-rakan pengembara, apabila bercakap tentang Pelancongan Bandung dari semasa ke semasa, tidak akan menjadi tidak berkesudahan, selalu menarik untuk dibincangkan dan pasti dikunjungi.
Kawasan ini dikelilingi oleh dataran tinggi yang sejuk di udara, daya tarikan Nature Tourism Bandung terkenal dengan keindahannya, pelbagai masakan dan belanja murah adalah daya tarik wisatawan yang datang ke sini.
Jangan terkejut sekiranya musim cuti tiba, sama ada semasa hujung minggu atau musim cuti panjang seperti percutian lebaran pada tahun lepas dan tahun baru, para pelancong tempatan dan asing akan menyaksikan tarikan pelancong di Bandung dan sekitarnya.
Baik teman pengembara, jika di masa depan teman-teman merencanakan liburan lain ke Bandung, kang dian memiliki kabar baik, ada satu tempat wisata di Bandung Barat baru yang harus Anda kunjungi, yaitu Rainbow Garden Lembang.
Alamat Rainbow Garden terletak di kawasan Wisata Kuliner di Bandung Barat sangat populer yaitu Floating Market di Jalan Grand Hotel No. 33 E, Lembang, Kabupaten Bandung Barat.
Kami tahu di Floating Market Lembang juga telah membina tunggangan pelancongan baru yang sangat mahal jika diluluskan beberapa lama dahulu seperti Kolam Renang Hijab, Kolam Kolam Infinity dan Taman Miniatur Kereta Api.
Nah, apa tarikan pelancong terbaru di lembah ini supaya anda mesti melawat semasa cuti nanti?

DAYA TARIK WISATA RAINBOW GARDEN DI FLOATING MARKET LEMBANG BANDUNG


rainbow garden bandung
Rainbow Garden

Kawan-kawan pengembara, bercakap tentang kebun atau taman bunga di Bandung, tidak salah jika kita akan mendapati banyak tempat yang sangat indah di bandar yang dijuluki Kota Bunga ini.
Adakah anda masih ingat, taman-taman bunga-bunga yang indah yang telah dian dian mereview satu demi satu dalam jawatan terdahulu di blog maklumat pelancongan di Bandung ini?
Ya, anda masih ingat taman-taman bunga di kawasan Pelancongan Lembang yang sangat terkenal seperti Begonia Park, Taman Bunga Cihideung dan Rizal Flower House bukan?
Atau anda juga masih ingat, kebun bunga yang bagus di sekitar kawasan Tour di Ciwidey Selatan Bandung saat ini menge-hits yaitu Barusen Hills.
Jangan lupa jika di kota Bandung sendiri, anda juga sepertinya tahu apa jenis Taman Pustaka Bunga Kandaga Puspa dan Kampung Tulip seperti apa yang tidak? sangat cantik, eksotik !!
Nah, inilah tarikan yang ditawarkan tempat wisata baru dalam bentuk taman bunga Rainbow Garden Lembang :

1.Taman Bunga Cantik seperti di Negeri Jepang


rainbow garden bandung
Rainbow Garden

Rainbow Garden Lembang Pelancong kawan, Pasar Terapung Rainbow Garden Lembang ini pembukaan lembut ini dilakukan pada minggu pertama pada Februari 2017 yang lalu.
Sehingga kini, proses pembangunan serta penambahan beberapa kemudahan dan rawatan pelancong masih dilakukan untuk mempercantik dan menyampaikan keinginan untuk memberikan keselesaan kepada pengunjung.
Kawan-kawan pelawat, Rainbow Garden di Lembang Bandung memang sangat indah bila dilihat, kerana kawasan itu dibuat sebagai taman bunga berwarna-warni.
Konsep tarikan wisata baru ini di Bandung Barat adalah Taman Bunga yang dibuat sedemikian rupa, yang berasal dari berbagai macam bunga berwarna, dan kemudian disusun untuk menyerupai pelangi.
Melihat bunga berwarna pelangi yang indah di tengah-tengah dataran tinggi udara yang sejuk dan bersih berhampiran Gunung Burangrang dan Gunung Tangkuban Perahu, ia dijamin menjadi sangat eksotik.
Rainbow Garden yang terletak di kawasan tebing dengan kontur lereng darat kira-kira 45 darjah sehingga kebanyakan kawasannya adalah teres, seperti tarikan kuliner di lereng Anteng, Angkringan De BlankOn atau Tafso Barn.
Di sini anda boleh menikmati pemandangan luas pemandangan gunung hijau dan kawasan taman bunga yang berwarna-warni dari lokasi tempat rumah hijau yang ada di sini.
Senang sekali lagi, di kawasan Taman Bunga Rainbow Garden adalah salah satu Tasik di Bandung, iaitu Situ Umar.
Yang mengatakan, keindahan Rainbow Garden Lembang tidak kalah dengan pesona Rainbow Garden di negara sakura Jepun yang diperbuat daripada tumbuhan Lavendernya.

2. Taman Bunga yang unik di Bandung


rainbow garden bandung
Rainbow Garden yg unik

Rainbow Garden Lembang Pengembara kawan, adakah anda tahu di kawasan Rainbow Garden Lembang terdapat tidak kurang dari 100 spesies tumbuhan bunga, yang diambil dari sejumlah petani bunga di Lembang.
Tumbuh - tumbuhan berbunga yang ditanam di Rainbow Garden adalah sejenis bunga yang dapat berkembang sepanjang musim hujan dan kering, sehingga rawatan dan penyelenggaraan bunga-bunga ini sangat ketat.
Sangat unik dan nampaknya sukar dicari seperti Taman Bunga di Rainbow Garden adalah 80% dari koleksi tumbuhan bunga yang dapat dimakan alias Edible Flowers loh !!
Matlamatnya adalah taman bunga di lembah ini ingin menjadikan kawasan ini kepentingan yang unik dan tidak kurang penting adalah selamat untuk dikunjungi oleh semua kumpulan umur.
Oleh itu, apabila anda datang ke sini dengan anak-anak lelaki yang lebih muda, anda tidak perlu bimbang jika suatu hari mereka mengambil bunga dan kemudian memasukkannya ke dalam mulut anda dan memakannya.

3. Perjalanan Keluarga dan Pendidikan Anak-anak


rainbow garden bandung
Rainbow Garden

Rainbow Garden Lembang Pengembara kawan, jika anda sedang mencari Tempat Keluarga Alternatif di Bandung atau Tempat Perjalanan Kanak-kanak di Bandung yang direkomendasikan, maka Rainbow Garden adalah solusi.
Sebagai Pusat Pelancongan Keluarga, di sini kawasan taman pelangi sangat mesra dan terdapat banyak permainan yang sesuai untuk membawa ibu bapa lebih dekat dengan anak-anak mereka.
Kami tahu kerana lokasi itu berada di dalam kawasan Pasar Terapung, maka dalam pelbagai pilihan pelancongan keluarga terdapat di sini seperti lukisan kendi, kereta mini, taman arnab, tunggangan air, mini keluar dll.
Untuk lawatan pendidikan adalah jelas, jika anda membawa anak-anak lelaki dan anak-anak ke Taman Pelangi Lembang ini, begitu banyak jenis tumbuhan dan bunga lain yang mungkin tidak pernah menemui anak-anak tercinta anda.
Baik kawan pengembara, itu 3 daya tarik wisata yang dapat Anda temukan dan lalukan jika berkunjung ke tempat wisata di sebelah barat Bandung yang sejuk ini.

rainbow garden bandung
Rainbow Garden

Tidak hanya menawarkan keindahan dan keindahan hamaparan bunga berwarna-warni dan kursus keuninaknnya, jika anda datang ke sini juga, terdapat banyak aktiviti menarik lain yang boleh anda lakukan.

AKTIVITI MENARIK PELANCONG DI RAINBOW GARDEN LEMBANG

Pengembara kawan, jika anda pergi ke sini, sebelum pulang ke rumah masing-masing, anda boleh membeli khas Bunga By-By Bandung di lembah ini.

Fun Shopping


rainbow garden bandung
Tempat Gift di Rainbow Garden

Anda perlu tahu, pengunjung boleh membeli pelbagai jenis tumbuhan, dari jenis dedaunan, pelbagai jenis bunga dan kaktus dan tumbuhan lain dengan pot berikut, seperti di Map Park Road Map Bandung.
Menariknya, Ranbow Garden juga menjual pelbagai tumbuhan organik yang sangat sihat dan mesti dimakan pada masa ini, mulai dari yang masih ditanam dan yang telah berkembang.
Tidak hanya itu, di taman pelangi terdapat juga kedai cenderahati yang menjual pelbagai perhiasan lucu yang berkaitan dengan perladangan seperti beg, pakaian, tas dll.

Ambil gambar Selfie


rainbow garden bandung
Berfoto di Rainbow Garden

Rakan-rakan pengembara, sudah tiba masanya jika ada tempat perjalanan, maka kami tidak akan dipisahkan untuk sentiasa membawa peralatan alat seperti kamera bukan?
Nah, apabila anda melawat Rainbow Garden Lembang bandung, tidak lengkap jika anda tidak mengekalkan keindahan kebun bunga ini dengan mengambil gambar di sini.
Bagi anda yang suka melakukan foto sendiri atau kami, penganjur Rainbow Garden telag memberikan beberapa tempat foto yang bagus dan pastinya sejuk untuk dipaparkan di instagram.
Menurut Kang Dian, Ranbow Garden adalah salah satu Tempat Pelancongan di Bandung yang Instagramable benar-benar, tidak kalah dengan tarikan pelancong World Art Amazing, Upside Down World, Sendang Geulis Kahuripan, Bukit Mushroom dan Farmhouse Lembang Susu.


rainbow garden bandung
Berfoto di Rainbow Garden

Berkuliner ria

Rakan-rakan pengembara, jika saya bertanya, setelah berpuas hati di sekitar kawasan Taman Pelangi, mengambil gambar dan berbelanja, apakah perkara-perkara menarik yang akan anda lakukan seterusnya?
Yup, sangat setuju, sudah tentu tidak lengkap namun sepanjang hari menikmati keindahan kawasan taman bunga ini, jika kami tidak menikmati hidangan istimewa dari tempat ini.
Rainbow Garden menyediakan tempat untuk makan dan minum tidak kurang daripada 20 penyewa, dan dilengkapi dengan saung-saung atau gazebo yang boleh menampung tidak kurang daripada 20 orang.
Terdapat banyak pilihan menu masakan yang ditawarkan dari mana untuk dimakan di taman pelangi, dari makanan tradisional khas yang biasanya anda temukan di Rumah Makan Sunda di bandung seperti Nasi Liwet, sayur asem, Timbel dll.
Kemudian untuk menu masakan nusantara, di sini terdapat menu Noodle Bakmi, tahu Gejrot, Bakpao, Satay Ayam, Soto Bandung dan makanan barat ada Pizza di sini.



bakmi
Noodle Bakmi


nasi timbel
Nasi Timbel

tahu gejrot
Tahu Gejrot

soto bandung
Soto Bandung

Harga makanan dan minuman di sini juga sangat berpatutan, di mana untuk makanan dan minuman anda boleh mendapatkan dengan harga bermula dari Rp.5.000 hingga Rp.50.000 sahaja.
Sila ambil perhatian, untuk menikmati semua hidangan, makanan dan minuman di penyewa, anda membuat pembayaran menggunakan Pasar Terapung Duit.
Nah, rakan pengembara, itulah beberapa aktiviti pelancongan menarik yang boleh anda lakukan dan nikmati semasa lawatan di Rainbow Garden Lembang.

HARGA TIKET RAINBOW GARDEN DI PASARAN LEMBANG BANDUNG

Rakan pengembara, setiap pelawat yang ingin memasuki kawasan taman bunga di taman pelangi, maka Anda harus terlebih dahulu membayar Pasaran Terapung Masuk sebesar Rp.20.000 (Dapat ditukar dengan minuman Wellcome).
Bagi masu ke pelangi Gardennya sendiri, maka anda harus mempersiapkan kembali dompet anda, karena akan dikenakan biaya sebesar Rp.10.000 / orang.

ALAMAT GELOMBANG RAINBOW LEMBANG

Kawasan Terapung Pasar, Grand Hotel No.33E, Lembang, Bandung Barat, Jawa Barat 40391

NOMBOR TELEPON RAINBOW GARDEN FLOATING PASARAN LEMBANG

Untuk maklumat harga kemasukan terkini, acara atau acara, tempat tempahan dan maklumat penting lain yang anda perlukan, sila hubungi nombor telefon 022-2787766.
Atau anda juga boleh mengikuti semua maklumat terkini dari Rainbow Garden dengan mengikuti akaun instagramnya di @rainbowgarden_lembang.

Masa Operasi Rainbow Garden Lembang

Waktu operasi harian, Isnin hingga Ahad, hari kerja (09.00 - 19.00 WIB) dan Hujung Minggu (08.00 - 20.00 WIB).

ROUTE ROUTE ke RAINBOW GARDEN

Rakan-rakan pengembara, bagi anda yang berminat untuk melawat tarikan terkini di Bandung dan sedang dipukul, terdapat banyak cara alternatif untuk megkases lokasi ini.
Anda boleh menggunakan kenderaan persendirian seperti kereta dan motosikal, walaupun boleh dicapai dengan menggunakan pengangkutan awam.
Lokasi Rainbow Garden adalah 18 KM dan anda boleh mengambil masa kira-kira 47 minit memandu, jika anda keluar dari pintu penyembur api Bandung.
Aanda boleh mengambil laluan jalan dari Pasteur Toll yang menuju ke jalan Setiabudi, di sebelah Lembang - jalan Bandung dan menuju Jalan Ajak Baru di Lembang.
Di samping itu, di Jalan Baruajak, anda memandu kenderaan anda ke Jalan Mutiara Utama Lembang, dari sana terdapat Pasar Terapung di mana terdapat Rainbow Garden.
Anda hanya mengikuti papan lawatan di tepi jalan, atau peta petunjuk dalam apl Peta Google atau Waze bagi mereka yang menggunakannya.

TEMPAT PELANCONGNYA DI LUAR NEGERI PASAR RAINBOW GARDEN FLOATING

Kawan kawan, jika anda ingin menjadikan Rainbow Garden sebagai destinasi percutian anda dengan keluarga, kawan atau bahkan bersama dengan pasangan anda, maka lokasi itu juga dekat dengan obyek pelancongan di Lembang.
Tempat-tempat pelancongan di Kabupaten Bandung Barat yang terkenal di Bandung terletak di sekitar Pasar Terapung, Jendela Alam, Desa Gajah (Pantai Buatan & Waterboom), Cikole Pine Tourism Lembang Pal 16 dan lain-lain.
Untuk Destinasi Perjalanan Keluar, dari sini ia sangat dekat dengan tempat keluar Taman Pengembaraan Bandung Treetop, Terminal Pelancongan Grafik Cikole, D'CAMP, Sari Ater Hotel & Resort.
Untuk lawatan kuliner, Kang dian mengesyorkan anda untuk melawat Rumah Makan Sunda Sindang Reret, Gubug Makan Mang Engking Lembang, Kampung Daun dan tempat-tempat lain untuk dimakan.
PENGINAPAN DI SEKITAR RAINBOW GARDEN
Well friend of the traveler, bagi anda yang merancang bercuti ke Bandung lebih dari satu hari, maka pasti anda harus mempersiapkan tempat di Bandung yang baik untuk rehat anda bukan?
Terdapat banyak pilihan penginapan di Bandung Lembang yang dapat anda gunakan, mulai dari kelas hotel, Villa, Guest House mahal hingga murah.
Untuk Kelas Hotel, saya cadangkan anda menginap di Hotel GH Universal, sementara untuk Choice Hotel Murah di Lembangnya saya cadangkan Cikole Jayagiri Resort.
Nah sahabat traveler’s, demikianlah saja informasi seputar Tempat Wisata Baru yang sangat menarik di Kabupaten Bandung Barat yang wajin anda kunjungi, yaitu Rainbow Garden Lembang.
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
Comments
0 Comments
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post

Comment Facebook

 

Pidi Baiq