-->

-- Bandung Amanah Tours and Transport --

<b>-- Bandung Amanah Tours and Transport --</b>
Terima Kasih Atas Kepercayaan Anda Selama Ini

-- ALL ABOUT BANDUNG CITY--

<b>-- ALL ABOUT BANDUNG CITY--</b>
Welcome To Bandung

Isnin, April 09, 2018

Harga Tiket Masuk Grafika Cikole, Lembang Bandung

Grafika Cikole, Lembang Bandung


grafika cikole bandung
Grafika Cikole, Lembang

Harga Tiket Masuk Grafika Cikole - Lembang adalah salah satu bandar yang mempunyai pelbagai tarikan alam semulajadi yang menarik, dari banyak tarikan pelancong yang terdapat di sana adalah salah satu tempat yang boleh menjadi pilihan untuk percutian iaitu wisata Grika Cikole Lembang, bagi anda yang datang dari sekitarnya atau pasti sudah tahu dong dengan tempat ini. Sila ambil perhatian bahawa tempat ini adalah tarikan alam semulajadi nuansa yang terletak di kaki gunung dengan ketinggian 1400 meter di atas paras laut sehingga udara sangat sejuk.

Tempat yang tenang dan semula jadi ini patut dikunjungi untuk melegakan diri dari kesibukan dan kesibukan bandar dan menyegarkan untuk memulihkan semangat selepas banyak hari aktiviti harian dan melelahkan. Tarikan pelancong yang terletak di Jl. Tangkuban Perahu Km. 8, Cikole, Lembang, Cikole, Lembang, Kabupaten Bandung Barat, Jawa Barat, nuansa semulajadi ini masih sangat tebal karena dikelilingi oleh banyak pohon pinus dengan luas sekitar 9 hektar.



Bilangan pelawat yang datang ke cikole grafik bukan sahaja dari masyarakat sekitar, tetapi dari bandar-bandar lain dan juga pelancong asing juga ada untuk melihat dan merasakan nuansa semulajadi secara langsung masih kelihatan. Di samping menikmati pemandangan semula jadi yang indah, pelancong juga boleh melakukan pelbagai aktiviti menarik melalui tunggangan yang ditawarkan, aktiviti yang boleh dilakukan seperti Flying Fox, Tour dengan ATV, Strawberry Picking, Outbound, Camping dan lain-lain.

Kerana setiap objek yang kelihatan baik, sering tempat ini digunakan untuk proses foto pra-perkahwinan oleh pengantin perempuan, banyak tempat yang baik yang dapat digunakan untuk mengambil gambar tetapi untuk melakukan kegiatan ini memerlukan biaya tambahan untuk ditanggung oleh pengunjung.

Nah, jika anda berada di kawasan Bandung dan mempunyai waktu luang, tidak ada salahnya untuk mengunjungi tarikan wisata alam ini dengan keluarga atau teman-teman, tetapi sebelum itu ada baiknya jika Anda perlu mengetahui harga tiket masuk grafika cikole lembang untuk mempersiapkan anggaran yang diperlukan untuk melakukan kegiatan rantau ini.

Kemasukan Harga Tiket Grafik Cikole Lembang Terkini
Sumber Imej: piknikasik.com

Di kawasan wisata grafika cikole wisatawan lembang dapat melakukan berbagai kegiatan menarik melalui perjalanan yang telah disediakan oleh manajer, tetapi untuk menikmati perjalanan pasti harus membayar tiket terlebih dahulu, sementara harga graphika cikole masuk dapat dilihat di bawah.

Harga Tiket Wahana Grafika Cikole Bandung :
Kategori Harga (Rp.)

  • Flying Fox 1 Line Rp 15.000 / orang
  • Flying Fox PP Rp 25.000 / orang
  • ATV 110cc Rp 30.000 / 2 pusingan
  • 200cc ATV Rp 50.000 / 2 pusingan
  • Cat Ball Rp 85.000 / orang / 40 peluru
  • Strawberry Farm Rp 5.000 / orang (Bolehkah 1 Cawan Juice dan Melihat Rusa Timor)
  • Strawberry Picking Rp 60.000 / kg

Harga Paket Wisata Grafika Cikole Bandung
Kategori Harga (Rp.)

  • Pakej Pra-Perkahwinan (Termasuk Snek dan Vanue Swasta) Rp 500.000
  • Pakej Outbound Dewasa (Peserta Mininmal 20 orang) Rp 85.000-Rp 125.000 / orang
  • Paket Kanak-kanak Keluar (Peserta Minimum 20 orang) Rp 15.000-Rp 65.000 / orang
  • Pakej Terusan (Flying Fox, Rope Bridge 2, Jambatan Goyang, Elvis Bridge, Down Cliff) Rp 50.000 / orang
  • Tree House (Bridge Rocking, Bridge Hanging, Bridge Oval, Game Strawberry, Flying Fox) Rp 50.000 / anak
  • Angklung Interaktif (1 Jam Masa) Rp 15.000 / orang
  • Harga Pakej Penginapan Grafika Cikole Bandung

Kategori Penginapan Harga (Rp.)

  • Penginapan Hotel Rp 850.000 / malam (Kapasitas 2 orang)
  • Penginapan Pondok Rp 920.000 / malam (Kapasitas 6 orang)
  • Penginapan Berkemah Rp 460,000 / khemah (Kapasiti 4 orang)

Jika pelawat ingin berehat atau bermalam di sana pasti tidak perlu bimbang kerana terdapat beberapa pilihan tempat penginapan seperti hotel, kotej dan perkhemahan. Bagi hotel itu sendiri terdapat 8 bilik dengan kapasiti 2 orang perkamarnya, dan harga yang ditawarkan termasuk sarapan pagi dan air mineral.

Untuk lodge atau hobbit lodge boleh menjadi tempat yang menarik untuk dikunjungi kerana kawasan ini dikelilingi oleh pain yang menawan, selain pakej penginapan ini termasuk kemudahan seperti TV, Sarapan, Air Mineral, Bilik Mandi, Air Panas dan Firewood. Jika pelawat ingin bermalam dengan suasana semula jadi boleh berkhemah dengan menyewa khemah.
This Is The Newest Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
Comments
0 Comments
This Is The Newest Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post

Comment Facebook

 

Pidi Baiq