-->

-- Bandung Amanah Tours and Transport --

<b>-- Bandung Amanah Tours and Transport --</b>
Terima Kasih Atas Kepercayaan Anda Selama Ini

-- ALL ABOUT BANDUNG CITY--

<b>-- ALL ABOUT BANDUNG CITY--</b>
Welcome To Bandung

Ahad, Februari 25, 2018

Harga Tiket Masuk Kota Mini Lembang Bandung



Kemasukan Harga Tiket Lembang Mini City - Dilihat dari mana sahaja Bandung sentiasa menarik. Selain terkenal sebagai pengilang wanita cantik, Bandung juga memiliki potensi wisata yang lengkap. Sama ada pelancongan semulajadi atau tiruan yang tidak kurang ciamik. Maklumat mengenai bayaran masuk mini bandar Lembang sila terangkan di bawah :

Baru-baru ini, tarikan baru di Bandung sangat sesuai untuk dikunjungi bersama keluarga dan memperkenalkan anak-anak tentang kepelbagaian dan keluasan dunia. Tidak jauh dari Pasar Terapung sudah populer di Bandung, sebuah obyek wisata baru yang sangat sayang untuk melewatkan Mini Lembang Bandung.
Kerana ia telah dikonsepkan dengan teliti, tempat ini dijamin memberikan kepuasan tersendiri bagi para pelancong yang mengunjungi Mini City Bandung Lembang ini.


Wahana di Kota Mini Lembang

Menjalankan tema pelancongan keluarga dan pelancongan pendidikan, Lokasi Kota Mini Lembang Bandung sangat sesuai untuk pergi menikmati keindahan, atau kegiatan lain seperti memperkenalkan kepada anak tentang profesion seseorang. Selain itu di Bandar Mini Lembang Bandung ini juga ada sebuah bangunan yang mengandungi pelbagai boneka yang tentunya sangat menarik bagi anak-anak.

Walaupun salah satu tempat yang paling popular ialah tempat Little Missy Costume yang membolehkan para pengunjung mengambil gambar dengan fesyen yang tipikal dari negara-negara lain di dunia. Dengan keluasan kira-kira satu hektar pengunjung akan merasa sangat berpuas hati dan menikmati keindahan sekitar.

Di samping itu terdapat juga tempat dalam bentuk rumah polis, anggota bomba, doktor, salun, dan pasar. Bangunan ini digunakan sebagai kemudahan sokongan sebagai medium pembelajaran yang boleh digunakan untuk memperkenalkan pelbagai jenis profesi kepada kanak-kanak.

Sesungguhnya ia bagus untuk kanak-kanak supaya kanak-kanak dapat mengetahui apa yang benar-benar mengenai profesion. Bagi peminat kucing, di Lembang Mini City Bandung juga boleh mengambil gambar dengan haiwan lucu yang mempunyai banyak penggemar ini.

Seperti namanya, tempat pelancongan ini adalah sebuah bandar kecil dengan pelbagai gaya gaya Eropah. Bangunan ini sangat menarik dan pastinya kegemaran para pelancong untuk mengambil gambar sebagai latar belakang. Di samping bangunan-bangunan gaya Eropah, di Mini City of Lembang Bandung terdapat juga Hobbit House yang sangat unik.

Secara keseluruhan, pelbagai bangunan yang ada di Bandar Mini Lembang Bandung mempunyai keunikan serta pemandangan alam sekitar yang menarik kerana ditata dengan konsep yang matang, namun bagi kamu yang ingin berkunjung harapa siapakah dompet yang tebal ya kerana harga tiket masuk Bandar Mini Lembang lumayan mahal.

Lokasi Kota Mini Lembang


Kota Mini Lembang Bandung terletak di kawasan yang sama dengan Grand Hotel Lembang, Rainbow Garden dan Floating Market. Sesungguhnya lokasi-lokasi ini boleh dicapai dengan mudah kerana lokasi-lokasi ini sangat popular dan popular.

Untuk alamat penuh, Lembang Mini City Bandung terletak di Jalan Baruajak No. 194, Lembang, Bandung Barat. Sebagai tempat yang menjadi popular, Kota Mini Lembang Bandung juga mempunyai pelbagai kemudahan pendukung seperti restoran dan tempat untuk bersantai dengan latar belakang pemandangan Kota Bandung dan tasik yang indah.

Harga Tiket Masuk Kota Mini Lembang


Bagi mereka yang ingin melawat bandar pengunjung Mini Lembang Bandung akan dikenakan bayaran masuk sebanyak Rp 20.000 setiap orang pada hari kerja. Pada hujung minggu akan dikenakan biaya Rp 25.000. Yuran masuk bandar mini Lembang agak mahal kerana ini tidak termasuk perjalanan tunggangan.

Jadi untuk mencuba semua wahana yang ada di kota Mini Lembang di Bandung, pengunjung akan dikenakan biaya lagi dengan tiket yang lewat Rp 80.000 untuk lima wahana, atau 150 ribu untuk 10 wahana.

Percutian di Kota Mini Lembang sesuai untuk wang kerana harga tiket Kota Mini Lembang agak mahal. Bagi pelancong yang ingin mengambil gambar dengan fesyen Eropah, pengunjung akan dikenakan bayaran sebanyak Rp 75,000 untuk 1 jam.


NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
Comments
0 Comments
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post

Comment Facebook

 

Pidi Baiq